Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Organizacja pracy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z Oddziałami Integracyjnymi
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-11-17 21:50:11 przez Przemysław Markulak
Akapit nr - brak tytułu
Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
pkt 1.a) Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji placówki opracowany przez Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania – do 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę.
b) Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora zespołu, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny wychowanków i pracowników przedszkola
pkt 2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę oddziałów, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych wynikających z ramowego planu nauczania oraz finansowanych przez organ prowadzący szkołę.
pkt 3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego Dyrektor Zespołu, z uwzględnieniem zasad zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określających organizację stałych obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Podstawowa jednostka organizacyjna
pkt 1. Podstawową jednostką organizacyjną Zespołu jest oddział.
pkt 2. Oddział szkolny liczący powyżej 24 uczniów dzieli się na grupy na zajęciach z języków obcych i informatyki.
pkt 3. Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących od 12 do 26 uczniów.
pkt 4. W klasach integracyjnych zajęcia odbywają się w grupach liczących 15-20 uczniów, w tym do 5 uczniów niepełnosprawnych.
Organizacja zajęć dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
pkt 1. Cele i zadania
- Realizacja prawa dziecka do powszechnego i równego dostępu do wykształcenia i swobodnego rozwoju osobowości.
- Pomoc w zapewnieniu dziecku pełni normalnego życia w warunkach honorujących jego godność, umożliwiających osiągnięcie niezależności oraz ułatwiających aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.
- Realizacja prawa do wychowania i opieki odpowiedniej do wieku i rozwoju, wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny.
pkt 2. Formy organizacji zajęć:
- W Zespole funkcjonują klasy integracyjne.
- Klasy integracyjne tworzy się decyzją rady pedagogicznej za zgodą rodziców oraz organu prowadzącego.
- Dla uczniów może być organizowane nauczanie specjalne i indywidualne.
- Zasady i tryb organizowania nauczania indywidualnego i specjalnego, tworzenia klas integracyjnych regulują przepisy prawa oświatowego.
- Zajęcia dla dzieci o specjalnych wymaganiach organizuje się w Zespole na podstawie orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, oraz podań rodziców.