ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Organizacja pracy szkoły

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-11-17 21:50:11 przez Przemysław Markulak

Akapit nr - brak tytułu

 
Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
 
pkt 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez Dyrektora Szkoły z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania – do 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę.
 
pkt 2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę oddziałów, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych wynikających z ramowego planu nauczania oraz finansowanych przez organ prowadzący szkołę.
 
pkt 3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego Dyrektor Szkoły, z uwzględnieniem zasad zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określających organizację stałych obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.
 
Podstawowa jednostka organizacyjna
pkt 1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.
pkt 2. Oddział liczący powyżej 24 uczniów dzieli się na grupy na zajęciach z języków obcych i informatyki.
pkt 3. Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących od 12 do 26 uczniów.
pkt 4. W klasach integracyjnych  zajęcia odbywają się w grupach liczących 15-20 uczniów, w tym  do 5 uczniów niepełnosprawnych.
 
 
Organizacja zajęć dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
 
 pkt 1. Cele i zadania
  1. Realizacja prawa dziecka do powszechnego i równego dostępu do wykształcenia i swobodnego rozwoju osobowości.
  2. Pomoc w zapewnieniu dziecku pełni normalnego życia w warunkach honorujących jego godność, umożliwiających osiągnięcie niezależności oraz ułatwiających aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.
  3. Realizacja prawa do wychowania i opieki odpowiedniej do wieku i rozwoju, wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny.
 
pkt 2. Formy organizacji zajęć:
  1. W szkole funkcjonować mogą klasy integracyjne.
  2. Klasy integracyjne tworzy się decyzją rady pedagogicznej za zgodą rodziców oraz organu prowadzącego.
  3. Dla uczniów może być organizowane nauczanie specjalne i indywidualne.
  4. Zasady i tryb organizowania  nauczania indywidualnego i specjalnego, tworzenia klas integracyjnych regulują  przepisy prawa oświatowego.
  5. Zajęcia dla dzieci o specjalnych wymaganiach organizuje się w szkole  na podstawie orzeczeń z poradni psychologiczno – pedagogicznej,  w tym poradni specjalistycznej, oraz podań rodziców.
 
pkt 3.  Organizacja klas integracyjnych
  1. Nabór dzieci do klasy integracyjnej z zastrzeżeniem  pkt.2 podpunkt 2. odbywa się na podstawie deklaracji rodziców i decyzji pedagoga oraz psychologa szkolnego.
  2. W oddziałach integracyjnych realizowane są programy: ogólny i terapeutyczne -  uwzględniający potrzeby dzieci niepełnosprawnych.
  3. Organizacja pracy w klasach integracyjnych dostosowana jest do możliwości psychofizycznych dzieci z orzeczeniami, a indywidualizacja zajęć umożliwia właściwy rozwój dzieci zdrowych.
  4. Opiekę nad klasą integracyjną sprawuje dwóch nauczycieli. Zatrudniony w oddziale integracyjnym nauczyciel wspierający powinien posiadać kwalifikacje zależne od zakresu niepełnosprawności dziecka (oligofrenopedagog, tyflopedagog, surdopedagog).
  5. Nauczyciele uczący w klasie integracyjnej rozpoznają potrzeby i możliwości edukacyjne dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi oraz wspomagają ich w procesie kształcenia.
  6. Nauczyciele uczący w klasie integracyjnej współorganizują zajęcia edukacyjne i proces wychowawczy w formach integracyjnych, a w szczególności:
a) wspólnie wybierają i opracowują programy nauczania,
b) przygotowują programy wychowawcze,
c) dostosowują wymagania programowe do indywidualnych możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci,
d) przygotowują indywidualne programy rewalidacyjne lub socjoterapeutyczne.
 
pkt 6. Organizacja nauczania indywidualnego.
1.Indywidualne nauczanie dzieci i młodzieży, którym stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, organizuje się na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania.
2.Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych bezpośrednio z uczniem wynosi:
a) dla uczniów klas I-III od 6 do 8 godzin
b) dla uczniów klas IV-VI od 8 do 10 godzin
3.Zajęcia w ramach indywidualnego nauczania mogą odbywać się w domu ucznia lub w szkole.
 
pkt 7. Organizacja nauczania specjalnego.
1.W przypadkach szczególnych istnieje możliwość prowadzenia kształcenia specjalnego ucznia w klasie ogólnodostępnej na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
2.Uczeń realizuje program dostosowany do indywidualnych możliwości ucznia zgodny z zaleceniami poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
« powrót do poprzedniej strony