Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tryb działania
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-11-17 22:00:33 przez Przemysław Markulak
Akapit nr - brak tytułu
Zespół Szkolno-Przedszkolny działa na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r.
o systemie oświaty ( Dz. U. Z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
o systemie oświaty ( Dz. U. Z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
I cele i zadania przedszkola:
Przedszkole realizuje cele i zadania określone w przepisach prawa, przede wszystkim w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz rozporządzeniach wydanych na jej podstawie.
Do najistotniejszych zadań przedszkola należy:
1) dbanie o bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne dziecka;
2) wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka;
3) przygotowanie dziecka do nauki w szkole;
4) udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
5) umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, przy zachowaniu otwartości na sprawy innych;
6) wspomaganie wychowawczej roli rodziny;
7) wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych dzieci ze szczególnym uwzględnieniem wyrównywania dysproporcji w rozwoju spowodowanych środowiskiem życia;
8) opieka nad dziećmi szczególnie uzdolnionymi;
9) kształtowanie świadomości środowiskowej i ekologicznej;
10) stworzenie dzieciom warunków do uczenia się personalizacji życia w grupie i kształtowania postawy etycznej i moralnej.
II cele i funkcje szkoły:
1) Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej jest wszechstronny rozwój ucznia.
2) Szkoła realizuje cele zewnętrzne, tj. nałożone przez organ prowadzący i nadzorujący szkołę oraz określone w ustawie o systemie oświaty i przepisach szczegółowych wydanych na jej podstawie.
3) Szkoła realizuje cele wewnętrzne, tj. wyznaczone przez :
- program wychowawczy szkoły,
- program profilaktyki,
- wewnątrzszkolny system oceniania,
- oczekiwania społeczności lokalnej.
4) Szkoła kieruje się zasadami nauk pedagogicznych, przepisami prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej i przyjętymi przez nią deklaracjami, konwencjami, umowami o prawach dziecka, człowieka.
5) Szkoła prowadzi działalność dydaktyczno-wychowawczą zgodnie z arkuszem organizacyjnym i planami pracy zatwierdzonymi i przyjętymi na dany rok szkolny.
6) Szkoła umożliwia prowadzenie działalności innowacyjnej.
7) W szkole funkcjonują zespoły nauczycielskie:
- edukacji wczesnoszkolnej,
- humanistyczny,
- matematyczno-przyrodniczy,
- opiekuńczo-wychowawczy.
III Szkoła:
- umożliwia uczniom realizację obowiązku szkolnego.
- zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania.
- przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasady powszechnej dostępności.
- umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły.
- kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zadań szkoły stosownie do warunków placówki i wieku uczniów.
- sprawuje opiekę nad uczniami stosownie do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.
- uznaje prawo rodziców do zgodnego z ich przekonaniami religijnego i moralnego wychowania dzieci.
- realizuje swoje cele i zadania uwzględniając:
a) optymalne warunki rozwoju każdego ucznia,
b) zasady bezpieczeństwa,
c) promocji zdrowia.
IV Szkoła zapewnia:
- wdrażanie różnorodnych metod kształcenia w celu umożliwienia uczniom zdobywania wszechstronnej wiedzy.
- udział uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zajęciach wyrównywania wiedzy, specjalistycznych, psychoedukacyjnych, rewalidacyjnych.
- niepełnosprawnym i chorym przewlekle realizację obowiązku szkolnego na wniosek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- rozwijanie zainteresowań poprzez opiekę nauczyciela przedmiotu, działalność organizacji uczniowskich, kółek przedmiotowych, konkursów oraz olimpiad przedmiotowych i zawodów sportowych.
- wpisywanie do arkuszy i świadectw szkolnych indywidualnych osiągnięć uczniów w nauce i sporcie.
- realizację ścieżek edukacyjnych: edukacja prozdrowotna, edukacja ekologiczna, edukacja czytelnicza i edukacja medialna, wychowanie do życia w społeczeństwie (wychowanie do życia w rodzinie, edukacja regionalna-dziedzictwo kulturowe w regionie, wychowanie patriotyczne i obywatelskie).