Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Dyrekcja
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-11-18 16:17:21 przez Przemysław Markulak
Akapit nr - brak tytułu
dyrektor szkoły: mgr inż. Teresa Ziaja
telefon: tel./fax (068) 374 38 45
e-mail:
Kompetencje dyrektora szkoły
Pkt. 1. Dyrektor Szkoły realizuje politykę oświatową państwa w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Pkt. 2. Funkcję Dyrektora Szkoły powierza i z tej funkcji odwołuje organ prowadzący szkołę zgodnie z obowiązującą ustawą o systemie oświaty.
Pkt. 3. Do zadań Dyrektora Szkoły należy planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy szkoły, a w szczególności:
- Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
- Kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków między pracownikami.
- Realizowanie zaleceń i wniosków organu prowadzącego w zakresie i na zasadach określonych w ustawie.
- Przewodniczenie Radzie Pedagogicznej i zapewnienie realizacji jej uchwał.
- Przedkładanie do zatwierdzenia Radzie Pedagogicznej projektów planów pracy szkoły, kierowanie ich realizacją, składanie Radzie Pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, udzielanie informacji o działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły Radzie Rodziców.
- Ustalanie, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- Przedkładanie Radzie Pedagogicznej (w celu podjęcia uchwały) projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
- Przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów.
- Przedstawianie radzie pedagogicznej i radzie rodziców po zakończeniu roku szkolnego informacji o realizacji planu nadzoru pedagogicznego.
- Organizowanie i nadzór nad prawidłowym przebiegiem sprawdzianu zewnętrznego w szóstej klasie.
- Współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych.
- Opracowanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasadę gospodarki finansowej szkół oraz przedstawienie projektu do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej.
- Przydzielanie nauczycielom, w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną, prac i zajęć dodatkowych.
- Odpowiada za organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
- Wstrzymywanie wykonania uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa.
- Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
- Sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach, w tym systematyczne hospitowanie lekcji i innych zajęć prowadzonych przez nauczycieli; prowadzenie dokumentacji hospitacji.
- Podejmowanie decyzji w sprawach przyjmowania uczniów do szkoły, przenoszenia ich do innych klas, oddziałów lub innej szkoły na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej oraz wyrażanie zgody na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą.
- Organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka oraz umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.
- Zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań oraz w ich doskonaleniu zawodowym.
- Realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli oraz opieką nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie, określonych w odrębnych przepisach.
- Załatwianie spraw osobowych pracowników szkoły.
- Określanie zakresu odpowiedzialności materialnej pracowników, zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, po zapewnieniu ku temu niezbędnych warunków.
- Współdziałanie z zakładowymi organizacjami zakładowymi działającymi w szkole, w zakresie przewidzianym odrębnymi przepisami, a w szczególności:
a) Zasięganie opinii w sprawach organizacji pracy szkoły,
b) Ustalanie:
- zasad i kryteriów oceny pracy nauczyciela dla określenia procentowego podwyższenia stawki wynagrodzenia zasadniczego.
- regulaminów pracy, premiowania i nagradzania pracowników szkoły; zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- ustalanie planu urlopów pracowników szkoły, z wyjątkiem nauczycieli, dla których wymiar i termin wykorzystania urlopu określa Karta Nauczyciela.
- Administrowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, zgodnie z ustalonym regulaminem.
- Zapewnianie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej i powszechnej samoobrony.
- Egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników szkoły ustalonego w szkole porządku oraz dbałości o czystość i estetykę szkoły.
- Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły.
- Organizowanie wyposażania szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt szkolny.
- Organizowanie i nadzorowanie kancelarii szkoły.
- Nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji przez nauczycieli oraz prawidłowego wykorzystywania druków szkolnych.
- Organizowanie przeglądu technicznego obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjno-remontowych.
- Organizowanie okresowych inwentaryzacji majątku szkolnego.
- Wydawanie zgody na działanie w szkole stowarzyszeń i organizacji o charakterze wychowawczym po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Rodziców.
- Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną i Radę Rodziców i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie.
Pkt. 5. W ramach posiadanych uprawnień Dyrektor Szkoły może, zgodnie z ustalonym w Statucie Szkoły podziałem kompetencji, zlecić wykonanie zadań określonych w § 17 pkt.3 zajmującym inne stanowiska kierownicze, chyba że w przepisach Karty Nauczyciela lub ustawy są one zastrzeżone do wyłącznej kompetencji Dyrektora Szkoły.
wicedyrektor szkoły: mgr inż. Piotr Nerga
telefon: tel./fax (068) 374 38 45
e-mail:
Kompetencje wicedyrektora szkoły:
Pkt. 1. W szkole liczącej co najmniej 12 oddziałów tworzy się stanowisko wicedyrektora szkoły.
Pkt. 2. Wicedyrektor przejmuje na siebie część zadań dyrektora szkoły, a w szczególności:
- Pełni funkcję zastępcy dyrektora w przypadku jego nieobecności w placówce.
- Przygotowuje projekty następujących dokumentów programowo – organizacyjnych:
a) rocznego planu pracy szkoły w części dotyczącej nauczania początkowego oraz działalności opiekuńczo – wychowawczej,
b) tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych,
c) obliczania godzin ponadwymiarowych nauczycieli,
d) układania zastępstw za nieobecnych nauczycieli,
e) informacji o stanie pracy szkoły w zakresie mu przydzielonym.
- Organizuje i koordynuje bieżący tok działań pedagogicznych nauczycieli nauczania zintegrowanego, wychowawców klas, świetlicy, biblioteki oraz pedagoga szkolnego.
- Utrzymuje kontakt z rodzicami uczniów, przyjmuje ich skargi i załatwia je.
- Współpracuje ze szkolną służbą zdrowia oraz Poradnią Psychologiczno– Pedagogiczną.
- Koordynuje pracę zespołów przedmiotowych i zadaniowych w ramach WDN.
- Nadzoruje pracę zajęć wyrównywania wiedzy, specjalistycznych i pozalekcyjnych.
- Hospituje zajęcia dydaktyczne zgodnie z harmonogramem.
- Kontroluje dzienniki lekcyjne, arkusze ocen i dzienniki zajęć pozalekcyjnych.
- Opiekuje się i nadzoruje prace organizacji działających w szkole.
Pkt. 3. Uprawnienia wicedyrektora.
- Z upoważnienia dyrektora szkoły jest bezpośrednim służbowym przełożonym nauczycieli klas I – III, wychowawców świetlicy, biblioteki i pedagoga szkolnego.
- Podczas nieobecności dyrektora szkoły jest przełożonym wszystkich pracowników. Ma prawo przydzielania zadań służbowych.
- Decyduje w bieżących sprawach procesu pedagogicznego klas I–III i wychowawczo– opiekuńczego w całej szkole.
- Ma prawo pełnić nadzór pedagogiczny nad formułowaniem projektu oceny pracy podległych nauczycieli, wychowawców świetlicy, bibliotekarzy.
- Ma prawo wnioskowania do dyrekcji szkoły w sprawach nagród, wyróżnień, kar porządkowych dla nauczycieli, których jest bezpośrednim przełożonym.
- Ma prawo używać pieczątki osobowej z tytułem wicedyrektora.
Pkt. 4. Wicedyrektor odpowiada:
- jak każdy nauczyciel.
- służbowo przed Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną i organem prowadzącym szkołę za:
a) sprawność organizacyjną i poziom wyników dydaktyczno – wychowawczych klas I – III,
b) poziom pracy wychowawczej i opiekuńczej szkoły,
c) poziom nadzoru pedagogicznego i stan doskonalenia zawodowego nauczycieli, dla których jest bezpośrednim przełożonym,
d) bezpieczeństwo osób i wyposażenia materialnego szkoły podczas pełnienia przez siebie funkcji zastępczej dyrektora oraz podczas bieżącego nadzoru nad szkołą.